wtorek, 27 sierpnia 2013

Fit-wtorki #17




Dzień dobry Kochane :) W dzisiejszym fit-wtorku chciałabym przedstawić Wam kilka

dietetycznych mitów. Zapraszam do lektury. 

http://blog.hellhound.pl/files/zdjecia/91_eating_disorder.jpg
DIETETYCZNE MITY


MIT 1- BANANY TUCZĄ
http://7.s.dziennik.pl/pliki/3718000/3718904-kobieta-owoce-banan-643-482.jpg
Fakt ten osobiście mnie bardzo ucieszył, bo bardzo lubię te owoce. Słyszałam wiele różnych zdań na ten temat. Jednak, gdy średniej wielkości banan ma jedynie 150kcal to o czym my mówimy ;) Do tego owoce te posiadają sporo potasu, witaminę B6 oraz tryptofan - składniki, które pomagają się zrelaksować i poczuć się szczęśliwszym :D Tryptofan to cenny aminokwas stymulujący produkcje serotoniny tzw. hormonu szczęścia. Także, jedzmy banany ( oczywiście z umiarem ) i bądźmy szczęśliwi ;D



MIT 2- ŚRODKI PRZECZYSZCZAJĄCE ODCHUDZAJĄ 

http://polki.pl/work/privateimages/formats/V5_MT_LIFE/113139.jpg
Nic bardziej mylnego. Wskazaniem do ich stosowania są problemy w wypróżnianiem nie zaś otyłość czy nadwaga. Środki te powodują jedynie oczyszczenie jelit, nie zaś spalanie tłuszczu. Do tego stosowane w nadmiarze są przyczyną podrażnienia śluzówki jelit oraz zaburzają równowagę elektrolitową organizmu.


MIT 3- W CIĄŻY NALEŻY JEŚĆ ZA DWOJE 


 To jest slogan powtarzany już chyba od lat. Kobieta w ciąży powinna oczywiście zwracać większą uwagę na dietę, aby była jak najbardziej wartościowa i pożywna. Jednak nie oznacza to, że ma jeść porcje jak dla słonia ;)

 

MIT 4- NIEJEDZENIE PO 18:00
http://images.sodahead.com/polls/002046723/404585882_18_years_of_Daubert_xlarge.png
Jest to mity w który przyznaję sama wierzyłam przez długi czas. Stosowałam sobie taką oto powiedzmy dietę przed swoją 18nastką. I jak mi z tym było? Ano nie za bardzo… Bo kładłam się najzwyczajniej w świecie głodna spać. Do tego siedzieć nad książkami musiałam jeszcze dłużej niż zwykle, bo mózg o glukozę wołał a tu figa. Także nie popełniajcie tej głupoty co ja. Nie je się jakieś 3h przed snem, wtedy jest wszystko ok ;)

 

MIT 5- PRODUKTY LIGHT SĄ SUPER 

http://snobka.trailer.sds.o2.pl/50fe4f6143b7dcd04a3cc84f60f908a7e45b7c29
Popularne produkty light znajdziemy w każdym sklepie. Myślimy sobie- super będę jeść tylko takie jogurciki i schudnę raz dwa. Ale, chwila! W jogurtach o niskiej zawarci tłuszczu często zamiast lipidów znajdziemy węglowodany, które zdecydowanie bardziej przyczyniają się do przybierania na wadze.


MIT 6- CHRUPKIE PIECZYWO ODCHUDZA 

http://ocdn.eu/images/pulscms/ZjM7MDQsMCwwLDNlOCwyOWI7MDYsMzIwLDFjMg__/1946627f22a8f7c08f2aabc4b6ede0c5.jpg
Tutaj mój kolejny przypadek. Kiedyś notorycznie jadłam chrupki chlebek, jak ja to nazywam. I jak? Efekt marny, do tego nie idzie się tym czymś najeść :P Do tego 100g tego pieczywa ma jakieś 50% kalorii więcej niż taka sama ilość pełnoziarnistego, ciemnego pieczywa.

MIT 7- NIE JEDZ PO TRENINGU, SZYBCIEJ SCHUDNIESZ 


http://www.fit.pl/g/str/image/dieta/jedzenie_po_treningu2.jpg
Nie, nie i jeszcze raz nie! Jest to jeden z kardynalnych błędów osób zaczynających swoją przygodę ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym. Około 30 minut po treningu należy dostarczyć organizmowi energii w postaci węglowodanów nawet w tym przypadku mogą to być cukry proste. Kiedy natomiast będziemy się wtedy głodzić spalimy mięśnie zamiast tłuszczu i pośrednio zwiększysz jego ilość w organizmie. Do tego będziemy mieć mniejszą zdolność do regeneracji, a co za tym idzie. Zakwasy i mniejsze chęci do dalszej pracy nad sobą. 



***

Przyłączyłyście się do wyzwania u Tablicy motywacji o którym pisałam w poprzednim fit-wtorku? Ja póki co wykonuję ćwiczenia według harmonogramu i podoba mi się. Z wymiarami nic na razie nie ruszyło, ale trzeba być cierpliwym ;) 


Fit inspration 
http://3.bp.blogspot.com/-bwm3pcL8tlA/T0fav9mGMXI/AAAAAAAAGq4/CDLuMZY-gh4/s1600/2.jpg

http://www.nolimit-personaltraining.com/wp-content/uploads/2013/08/tumblr_mcheyxGouk1rb2pl0o1_1280.jpg
http://www.ministryofmovement.co.uk/wp-content/uploads/2013/01/Ministry-fitness-inspiration-300113.jpg
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m96mg88k8Q1rcvb13o1_500.jpg
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxcWASXMPCap_1lnhM7C0W1OvCqI1llBlFMLStwD9rLhYNf_bp
http://24.media.tumblr.com/ea7ab7f7acdef93262ea20d92308db5d/tumblr_mh25m2j2Lb1s43p92o1_500.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-gg19DokeqVE/UPH_F9xmq1I/AAAAAAAAArY/VNeFCsPafYw/s1600/healthy%20person.jpg
http://www.empowernetwork.com/newbeginning/files/2012/10/fit-inspiration2.jpeg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1005662_210380205752458_1795444063_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1186316_209785035811975_1006333930_n.png

Znałyście jakiś z tych dietetycznych mitów ? Może macie inne zdanie w tych kwestiach. Albo znacie jeszcze inne takie przykłady. Zachęcam do komentowania i dyskusji :)

Pozdrawiam, Agata:)

8 komentarzy :

  1. To jedzenie do godz. 18 już dawno włożyłam między bajki. Ja zwykle kładę się północ/ pierwsza w nocy więc nie dałabym rady nie jeść od 18 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, bo to jest takie bezsensowne głodzenie się. Trzeba mądrze jeść, a nie urządzać sobie głodówki :)

      Usuń
  2. Większość mitów znałam. We wrześniu myślę że bede miała trochę więcej czasu wolnego to w końcu sie zbiorę, zepne pośladki i wezmę się do roboty :) Gratuluję wytrwałości i życzę satysfakcjonujących wyników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to się zebrać i zacząć, później jakoś już idzie :)

      Usuń
  3. Też większość mitów znałam, bo trochę się tym interesuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam pewna, że umieściłam pod tym postem komentarz a tu proszę :)
    Więc jeszcze raz.
    Bardzo lubię banany i nie sądzę aby były tuczące. Świetnie sprawdzają się na śniadanie czy koktajle przed treningiem więc sądzę, że warto je jeść!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niekiedy tak bywa ;)
      Tak banany to pychota, a po treningach sprawdzają się idealnie :)

      Usuń